Dag 26, van Arbia naar Petrignano

11 september 2019 - Chianciano Terme, Italië

Na een bijzonder goed ontbijtje in het luxueuze hotel waar we zaten stapten we rond 8 uur weer op de fiets. We moesten terug naar Taverne d’Arbia naar de fietsroute. Tot Asciano (18 km) weer veel op en neer. Regelmatig 10%, waarbij neer lekker gaat, maar op iets minder. Wel schitterende uitzichten over het Toscaanse landschap. De zon stond al vroeg hoog aan de hemel, dus binnen de kortste keren was ik weer flink aan het transpireren. In Asciano koffie gedronken. Van Asciano tot San Gimignanello, niet te verwarren met San Gimignano, was het nog wat klimmen en dalen. Daarna hebben we een heel vlak stuk kunnen rijden via Lucignano, Croce, Bettolle, Chianacce naar Valiano. In de buurt van Sinalunga hebben we heerlijk Bruchetta’s gegeten en onze volgende overnachtingsplaats besproken. 2,3 km van Valiano. Toen we daar aankwamen bleek dat we 3 km de bergen in moesten klimmen. Ik moest stukken lopen. Op bepaalde punten kan je aan de andere kant het meer van Trasimeno zien liggen. We hebben 69 km gereden. We zitten nu in een Agriturisme.

1. Herma:
    11 september 2019
    Ziet er mooi uit, met goed weer. Hier is het bewolkt, de komende 2 dagen wordt er 300mm.regen verwachten, scholen zijn ook 2 dagen dicht, dat belooft wat.
  2. Bianca tofohr:
    11 september 2019
    Nou pap jullie schieten al goed op. Super knap dat jullie na 26 dagen nog steeds fietsen zonder rust😘
  3. Hans Imhoff:
    11 september 2019
    Hoi Richard, Jullie vorderen gestaag het einddoel. En onderweg lekker geniet (in de afdalingen) van het fraaie uitzicht en afzien (bij het klimmen). Chapau heren, so far so good.
  4. Trudy en Ron Tofohr:
    11 september 2019
    Jullie hebben het echt naar je zin. Mooie landschappen, lekker eten etc. Nou geniet nog even.
  5. Valerie:
    Hoe veel dagen nog?
  6. Conny:
    12 september 2019
    Jullie gaan hier in Nederland de hellingen wel missen denk. Het einde is in zicht. Rome here we come!