Dag 27, van Petrignano naar Orvieto

12 september 2019 - Orvieto, Italië

Gisteravond hebben we met z’n zessen gedineerd in de Agriturisme, waar we verbleven. Een Amerikaans stel had een cooking workshop gekregen van de gastheer van ons verblijf. Dis met hun en de gastvrouw en gastheer hebben we een uitgebreid Italiaans 5-gangen diner genuttigd. Het was heel gezellig en had een aparte sfeer. Vanmorgen zijn we weer verder gefietst via Pozzuolo, Gioiella, Vaiana naar Chiusi. Waar we verkeerd gereden zijn en een hele klim (10%) moesten maken, wat voor racefietsen bestemd is. Ik ben een stuk gaan lopen. Vanaf Chiusi hebben we ongeveer 20 km redelijk vlak kunnen rijden tot aan Fabro Scalo. Het enige nadeel was dat het kiezels waren. De wegen in Italië zijn erg slecht. Ook op het asfalt moet je als fietser constant opletten. Er zitten hele scheuren en verzakkingen in. Ondertussen nog een broodje gegeten en wat gedronken in Porticello. Vanaf Fabrio Scalo was het weer een heftige klim van 250 m. Daarna voornamelijk afdalen tot Orvieto. In Orvieto weer flink moeten klimmen om naar ons geboekte hotel te komen. We hebben 79 km gereden, maar het was meer dan genoeg.

1. Herma:
    12 september 2019
    Ja, best veel 79km., en dan nog klimmen. Goed hoor.
  2. Conny:
    12 september 2019
    Niet te veel verkeerd rijden hè. Zo komen er extra km bij. Maar ach er leiden meerdere wegen naar Rome toch. Fiets ze.
  3. Bob en Wilma:
    13 september 2019
    Mooie foto’s weer.
    Wat maken jullie leuke en mooie momenten mee tijdens deze geweldige reis.