Dag 28, van Orvieto Soriano nel Cimino

13 september 2019 - Vignanello, Italië

Vanmorgen het schitterend historische stadje Orvieto verlaten. Zo’n zware klim als we gisteren hadden om de oude stad te bereiken, zo makkelijk ging het om eruit te komen. Alleen de handremmen gebruiken. Maar eenmaal 2 km van Orvieto verwijderd begon het weer. Klimmen naar Canale, Boccetta en Bagnoregio, waar we koffie hebben gedronken. Door naar Ponzano. We zaten alweer 500 meter hoger. Hele bidons sla je naar binnen. Van Ponzano nog een klein stukje klimmen en toen weer lekker snel dalen. Langs Celleno en net voorbij Grotte Santo Stefano, waar we een perzik hebben gekocht en wat hebben gedronken. We waren weer 300 meter gedaald en moesten weer stijgen langs Vitorchiano, Pallon en Gramignana. In Gramignana hebben we een broodje gegeten en wat gedronken. Ik zat er even doorheen. We hebben dan ook 7 km doorgereden tot Soriano nel Cimino. Ons hotel lag, natuurlijk weer op het hoogste punt van het dorp. Dat werd dus weer lopen geblazen. We hebben 69 km gereden.

1. Herma:
    13 september 2019
    Jeetje, je blijft klimmen. Maar je denkt vast, 2aar ben ik aan begonnen, dit is in zijn geheel veel te leuk. Moeten jullie nog ver?
  2. Marianne en Peter:
    13 september 2019
    Top prestatie ! Morgen laatste dag zo te zien. Succes!!!!
  3. Susanne:
    13 september 2019
    mooie foto’s pap! En niet fijn al dat geklim, maar jullie zijn er bijna, echt trots dat je dat weet te bereiken!! Extra genieten van de laatste fietsdagen! Succes!! 😘