Dag 25, van San Gimignano naar Arbia

10 september 2019 - Arbia, Italië

Zo druk als het was, zo rustig was het vanmorgen in de hoofdstraat van San Gimignano. We waren natuurlijk ook weer vroeg ter been. Rond kwart voor acht zaten we bij een bakkertje aan ons ontbijt. Acht uur op de fiets. Eerst richting Poggibonsi. Over het algemeen weer een steile afdaling. Het was, ondanks dat de zon scheen, bar koud zo ‘s-morgens tijdens de afdaling. In Poggibonsi even moeten zoeken en wat fruit gekocht, maar uiteindelijk vonden we een prachtig vrij liggend fietspad. Tot Staggia Senese, waar we koffie hebben gedronken. Toen weer door. Geleidelijke klim, af en toe wat pittiger tot Siena. In Siena hebben we wat gedronken en gegeten. Uiteraard op het bekende Piazza del Campo. Een prachtige stad, je raakt er niet uitgekeken. Stempeltje gehaald in de Duomo en de Duomo bezichtigd. De foto’s spreken voor zich. Daarna doorgereden nasrArbia. Onderweg hadden we een steil aflopend grindpad, waar ik enigszins ben uitgegleden en moesten we een ondergelopen stuk weg doorwaden. Omdat de ondergrond kiezels waren heb ik natte voeten gehaald. Ons hotel heeft een zwembad, waar we uiteraard gebruik van hebben gemaakt. We hebben 60 km gereden.

1. Maurits Tofohr:
    mooie foto’s!
  2. Marianne en Peter:
    10 september 2019
    Leuke en uitgebreide verslagen en prachtige foto’s. Rome inzicht.
  3. Herma:
    10 september 2019
    Mooi Richard, je komt mooie dingen tegen. Groetjes uit Spanje, net Z'n gekomen.
  4. Paul en Hennie:
    11 september 2019
    Prachtige foto's
    En jullie verhalen blijven boeien .

Succes vandaag