Dag 16, van Chiavenna naar Lecco.

1 september 2019 - Lecco, Italië

Vanmorgen weer vroeg opgestaan. Het had vannacht wat geregend, maar de temperatuur was goed. We wilden zo snel mogelijk die oude caravan verlaten en weer lekker op de fiets zitten. Koffie met een croissantje genomen bij een café in Chiavenna. Toen de weg vervolgd naar Casenda, Campo aan het Lago di Mezzola. Prachtige route en makkelijk parcours. Bij Nuovo Olonio de rivier overgestoken om aan de linkeroever van het Lago di Como te komen. In Sorico koffie gedronken en doorgefietst langs het Comomeer. In Menaggio geluncht. Daarna de pont genomen naar Bellagio. Tot zover was het een makkelijke en ook schitterende route. Schitterend bleef het, alleen toen we de pont afkwamen hadden we een stevige, redelijk lange klim. In het hoogste verzet en blik op oneindig en verstand op nul. Eenmaal daarover heen was het weer met mate op en neer. Op het laatste stuk nog door twee lange tunnels, waar het verkeer langs je heen raasde. Een oorverdovende herrie. Voordat we bij ons overnachtingsadres aankwamen nog even wat gedronken. De prijzen in Italië zijn in ieder geval weer op normaal niveau vergeleken bij Zwitserland . We zitten nu in Lecco en hebben vandaag 81 km gefietst.

1. Susanne:
    2 september 2019
    Schitterende foto’s weer! En daar zie je ook wel aan dat het landschap niet zo vlak is😬 respect.. Heel veel succes vandaag 😘
  2. Jolanda en Rosa, Stichting MS Research:
    2 september 2019
    Wat een prachtige foto's en weer een mooi verslag. Wat een ervaring moet dit zijn, op naar Rome! Succes
  3. Corri & Riet Goes:
    2 september 2019
    Wat een jaloersmakende foto's weer !
    Je haalt ze van ver en het is even fietsen ,maar dan heb ik ook prachtige plaatjes, jammer dat je meteen weer door moet he, zou leuk zijn daar een paar dagen te vertoeven! Fijne voortzetting!
    C&R