Dag 23, van Porretta Terme naar Cantagrillo

8 september 2019 - Porciano, Italië

Weer onweer en regen. De weersvoorspellingen waren niet gunstig. Lage temperaturen met regen. Na het ontbijt een tijdje af zitten wachten. Tenslotte toch maar om kwart voor 10 op de fiets gestapt. Regenspullen aan en onmiddellijk met de klim beginnen. Net buiten Porretta bleek onze route omgeleid. We moesten zo’n 8 km omrijden met een paar pittige klimmetjes tussendoor. Toen we na ongeveer 15 km weer op de route zaten hebben we koffie gedronken. Drijfnat kwamen we het bakkerijtje in. Daarna door geklommen en na ongeveer 25 km ging het met 9% afdaling pijlsnel rechtstreeks naar Pistoia. Inmiddels kwam de zon er weer bij en werden we eindelijk weer wat opgewarmd. Als de zon door komt is hij goed warm, maar zonder zon in de afdaling is het aardig fris. In Pistoia hebben we geluncht, een stempel gehaald in de Baptisten kerk en rond gekeken. Want Pistoia is een schitterende stad. Daarna zijn we doorgefietst naar Cantagrillo. We hebben 49 km gefietst.

1. Valerie:
    8 september 2019
    Mooi foto's. Hou vol!
  2. Hans Imhoff:
    9 september 2019
    Dapper hoor om regen en onweer te trotseren. Maar jullie moeten al behoorlijk stevige kuiten hebben van al dat geklim. Het gaat jullie kennelijk goed af want ik lees nog weinig dat jullie moeten lopen. Heerlijk dat na regen altijd weer de zon gaat schijnen en dat je al die nattigheid snel vergeet. Succes op jullie verdere tocht. Hoeveel km nog?
  3. Richard Tofohr:
    9 september 2019
    Hallo Hans, makkelijk gaat het me niet af. Ik heb in de Duitse Eifel (zie foto) en eergisteren met die omleiding een keer moeten lopen. Vandaag ook, maar dat staat in het verhaal. Vaak gaat de beklimming ook heel langzaam, in het grootste verzet. Cor komt er sneller tegenop.
  4. Corri & Riet Goes:
    9 september 2019
    Dank voor de mooie foto's, daardoor zien wij de hele reis met jullie mee!
    Bewondering voor jullie !!!Valt nooit mee met regen door te fietsen.
    Wij wensen jullie voor de volgende etappes MOOI weer .
    Gr C&R